News24 May 2023|LiDSApply now for the Next Generation Literacies Summer School 2023Photo: Next Generation LiteraciesThe Next Generation Literacies Summer School will take place 28 August - 1 September 2023, and is now open for application. For detailed information...21 April 2023|LiDSCall for participation for early career researchers!! "Multilingualism and Multiliteracies at home and in educational settings"Photo: ux indonesia on unsplashOn June 06. 2023, the University of Luxembourg is hosting a hybrid conference on "Multilingualism and Multiliteracies at home and in educational...8 March 2023|LiDSProf. Dr. Carole Bloch, Extraordinary Professor at the University of the Western Cape, South AfricaPhoto: BlochCarole is an Extraordinary Professor in Language Education, University of the Western Cape, Director of Project for the Study of Alternative Education...Contribution from the news channel Gäste DivER6 March 2023|LiDSSave the Date! Online Book Launch: "Interdisziplinäre Analysen zur LEO-Studie 2018 - Leben mit geringer Literalität" am 24.03.23Photo: Simon Abrams on unsplashDer Band "Interdisziplinäre Analysen zur LEO-Studie 2018 - Leben mit geringer Literalität" aus der Edition ZfE präsentiert in elf Einzelbeiträgen...14 February 2023|LiDSJetzt erhältlich: Interdisziplinäre Analysen zur LEO - Studie 2018 – Leben mit geringer LiteralitätPhoto: Springer VSDie spannende Neuerscheinung mit zahlreichen Beteiligungen aus dem Forschungszentrum LiDS präsentiert in elf Einzelbeiträgen umfangreiche...7 February 2023|LiDSAvailable Online: Challenging to Read, Easy to Comprehend? Effects of Linguistic Demands on Secondary Students’ Text Comprehension in PhysicsPhoto: SpringerA new study by Timo Hackemann, Lena Heine, and LiDS member Dietmar Höttecke investigates whether the linguistic demands of expository text affect...3 January 2023|LiDSSign4Inclusion (Math)Photo: pixabayDie Hamburg Innovation fördert über ihren Transferfond die professionelle Aufbereitung unserer Adaption des MBK 0 (Krajewski 2018) in Deutsche...13 December 2022|LiDSSoeben erschienen: Schriftstrukturorientierte Zugänge zur Alphabetisierung erwachsener Zugewanderter aus der Sicht von LehrkräftenPhoto: Springer VSDer neue von Artikel von Tina Waschewski, Anke Grotlüschen und Astrid Müller ist nun verfügbar. Hier eine Zusammenfassung: Die Nachfrage nach...9 December 2022|LiDSCheck out Elisabeth Barakos' Paper “Negotiating Multilingualism and Interculturality in an Elite Language Education Company“Photo: Springer VSThis chapter explores an Austrian language education company that specialises in intercultural communication and language training. It critically...7 December 2022|LiDSAvailable now: "Language Development in Diverse Settings"Photo: Springer VSResults from the project "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ) are now available! The book presents interdisciplinary findings on the...Show all news